Loading...

Blue Fields

Coffee just different

​Blue Fields er nye aktører på et stort dansk kaffemarked. Blue Fields læner sig op af samfundstrends, da de udbyder økologi til lavpris og dertil et stykke do­good til forbrugerens samvittighed. Blue Fields ønsker at udfylde et hul i kaffemarkedet, hvor økologi og det traditionelle valg oftest afgøres af prisen. Men der ligger en stor opgave i at opnå kendskab, synlighed og opbyggelse af kundegruppe, hvilket vi i P&E Productions hjalp dem med.


Logo Design



Emballage design


  • Kategorier: Branding , Design
  • Februar 2016
  • Kunde: Blue Fields
Logo design

Til Blue Fields corporate brand er udviklet et cirkulært logo med versaler. Dette er inspireret af trykke/ stempel metoden og skal lede tankerne hen på ”kvalitetsstempel”. Dette er tiltænkt at være tilstede på alle Blue Fields produkter. Til Blue Fields kaffe er skabt en MR. BLUE logotype som er af samme font som corporate logo.

PIKTOGRAMMER

I udarbejdelse af piktogrammerne er der arbejdet udfra Blue Fields proces. 80/20 henfører til værdifor- delingen mellem danmark og oprindelseslandet - det er altså en måde hvorpå vi kan vise det essentielle i forretningsmodellen via ét enkelt piktogram. Hjertet for omsorg, marker for Mexico, bønnerne for kaffe og træet for det naturlige og økologiske.

Design af emballage

Som 5. element har vi valgt den blå kaffebønne. Dette er kernen i vores visuelle identitet. Det er netop den der med sin blå farve fortæller at Blue Fields kaffe er anderledes end alt andet kaffe. Den blå farve er unaturlig for en kaffebønne og gør med sit usædvanelige udseende opmærksom på nytænkning og innovation. Deruover har den stor signalværdi da der er noget ”usædvaneligt^på færde. Den blå farve er nærmest royal og gør dem sostifikerede at kigge på og apellerer godt til den valgte målgruppe. Bønnerne bruges altid på den mørke baggrund hvor de her skaber en god kontrast med denne. Bønnerne suppleres med tagline’s ”different” som er i samme farve. På den måde understreges det tydeligt at bønnerne er anderledes.